Meditacija znači različite stvari različitim ljudima i postoji mnogo načina da se to učini. Ova praksa vam može pomoći da se opustite i oslobodite stresa. Meditacija vam može pomoći da se opustite, jer se ne brinete što se dogodilo prije ili što se može dogoditi u budućnosti.

Ne trebate nikakav poseban alat ili opremu za prakticiranje meditacije. Ako vaš um luta, ne brinite ili ne sudite sami sebi. Kada postanete svjesni da vaše misli lutaju, jednostavno se ponovno usredotočite na sadašnji trenutak. Jedan od načina da to učinite jest da obratite pozornost na svoje tijelo.

Meditacija može dovesti do određenih osjećaja ili emocija. Ako se to dogodi, ne pokušavajte osloboditi svoj um od tih osjećaja. Samo se usredotočite na ono što osjećate u sadašnjem trenutku. Nemojte se izgubiti u mislima koje bi ti osjećaji mogli izazvati.

Kako prakticirati meditaciju?

Odaberite vrijeme i mjesto gdje možete meditirati bez prekida. Pokušajte pronaći mirno mjesto, ali ne brinite ako ima nekih zvukova, kao što je promet. Kada počnete, pokušajte meditirati samo 10 minuta. Tada možete malo povećati vrijeme. Prije nego što sjednete, podsjetite se da ste tu.

Sjednite u udoban položaj, bilo u stolici ili na podu. Možete zatvoriti oči, ili možete pogledati dolje, držati vaš pogled nekoliko centimetara ispred vas na podu. Dok sjedite, počnite paziti na svoje disanje. Ovo je dobar način da se usredotočite na ono što se trenutno događa. Ne pokušavajte promijeniti svoje disanje. Primijetite kakav je osjećaj u plućima i prsima.

Ako vaš um luta, ne brinite ili se ne osjećate loše zbog sebe. Pokušajte primijetiti svoje misli, a zatim neka misao ide, i vratite svoj fokus natrag na sadašnji trenutak i vaše disanje. To možete činiti iznova i iznova tijekom meditacije. To je u redu.

Tijekom meditacije možete osjetiti određene emocije, kao što su ljutnja, nestrpljivost, tuga ili sreća. Ne pokušavajte se držati tih osjećaja, samo ih primijetite. Oni su dio vašeg iskustva sadašnjeg trenutka.