Upravljanje stresom: opuštanje uma i tijela

Duboko udahnite. Zadržite dah na trenutak, a zatim izdahnite. Osjećate li se opuštenije? Vježbe disanja su jedan od načina za opuštanje. Ovdje ćete naučiti o različitim načinima opuštanja uma i tijela. Opuštenost može olakšati stres. Također može smanjiti tjeskobu, depresiju i probleme sa spavanjem. Opuštanje znači smirivanje uma, tijela ili oboje. Vaše tijelo reagira i kada se opustite. Na primjer, vaši mišići mogu biti manje napeti i fleksibilniji. Postoje različiti načini opuštanja. Možda ćete naći jedan ili više načina kako biste se smirili i osjetili mir.

Postoji mnogo načina za opuštanje. Neki su načini osmišljeni kako bi opustili um, a neki opustili tijelo. Ali zbog načina na koji su um i tijelo povezani, mnoge metode opuštanja rade i na umu i na tijelu. Možda ćete željetii isprobati jedan ili više sljedećih savjeta za opuštanje da biste vidjeli što vam najbolje odgovara.

Opuštanje uma

– Polagano i duboke dišite. Ili isprobajte druge vježbe disanja za opuštanje.

– Potopite svoje tijelo u toplu kupku.

– Slušajte umirujuću radio glazbu.

– Prakticirajte pažljivu meditaciju. Primjerice, slušajte svoje tijelo. Je li vaše disanje brzo, sporo, duboko ili plitko? Čujete li zvukove, kao što je promet, ili čujete samo tišinu? Ideja je samo zabilježiti što se događa bez pokušaja promjene.

– Pišite. Neki se ljudi osjećaju opuštenije nakon što pišu o svojim osjećajima. Jedan od načina je vođenje dnevnika.

– Koristite ”vođene” slike. S “vođenim” slikama zamišljate sebe u određenom okruženju koje vam pomaže da se osjećate mirno i opušteno. Možete koristiti audio zapise, skripte ili učitelja koji će vas voditi kroz proces.

Opuštanje tijela

– Vježbajte jogu. Knjige i videozapise možete dobiti kod kuće ili na satu joge.

– Pokušajte s progresivnim opuštanjem mišića. Ovaj proces uključuje napinjanje i opuštanje svake skupine mišića.

– Prošetajte ili obavite neku drugu aktivnost. Opuštanje vam može pomoći da napravite vrijeme da radite stvari u kojima uživate.

– Odite na masažu.

– Popijte toplo piće u kojem nema alkohola ili kofeina.